Tilbage til Start

De sidste par dage..

Skrevet af Emil Schaumann

Fredag

Efter en lang aften med god football var det tid til at drage videre. Vi skulle tilbage til chicago for at nå at se bare lidt af byen. På vejen stoppede i en outdoors butik for at Jesper kunne se på en ny rygsæk. Der var dog ikke bare tale om en lille spejdesport butik men mere en Bilka kun med den slags ting. Forestil jer Bilkas køledisk område kun med fiskestænger. Efter at have kørt i dødens kø i et par timer kom vi endelig ind til Chicago. Tiden var desværre lidt fremskreden så vi nåede kun at besøge National Museum of Natural History som bl.a. har verdens mest komplette T-rex skelet stående. Meget spændende. Derefter var det aftensmad og så ud af Chicago igen da vi havde booket et godt hotel ude ved den forlystelsespark vi skulle i næste dag.

Lørdag

Så var det tid til Six Flags - Great America forlystelsesparken. Parken har et overflødighedshorn af store rollercoasters samt et enormt vandland. Vi fik prøvet stort set alle rutshebanerne inkl. Flight Of Superman som er den eneste i verden hvor man ligger fladt på maven og "flyver" afsted uden noget under sig i bedste supermand stil. Nå ja og så var det et show i sig selv at se Amerikanerne guffe i sig konstant. De putter ost på ALT! Selv deres popcorn!!! Vandlandet var også helt vildt med nogle kæmpe baner som får Fårup til at ligne et soppebasin.

Søndag

Efter en overnatning i Barrington, Illonois var det så blevet tid til at komme videre til Omaha, Nebraska hvor vi i morgen mandag skal hente vores anden bil. Så 7 timer og 750km senere havde vi passeret en hel stat, Iowa og var fremme. Men sulten havde meldt sig så vi skulle ud og have noget aftensmad. Turen gik til det nærliggende fastfood sted Arby's. Deres burgere har super meget fyld i dem og er super velsmagende. Det kan klart anbefales. For dem der ikke ved hvad jeg snakker om kan filmen Evil Woman (på dansk) Saving Silverman (org. titel) anbefales og så vil i ikke længere være i tvivl om hvad Arby's kan bryste sig af! :)